Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο (Π.Ε.Κ.) Λαμίας

 

Α: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

 

 

 

Β: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

 

 

Γ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

 

 

Δ: ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

Διατυπώστε σε λίγες γραμμές ποια κατά την κρίση σας τα δυνατά σημεία του σεμιναρίου;

 

Σύντομες και σαφείς εισηγήσεις, από έμπειρους επαγγελματίες. Πλούσιο υλικό στον φάκελο σημειώσεων. Μάθαμε πολλά πράγματα που χειριζόμασταν "λάθος" τα προηγούμενα χρόνια... Γενικά πολύ καλή οργάνωση.
H θεματολογία του σεμιναρίου ήταν ενδιαφέρουσα. Σπάνια στην επαρχία έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ανάλογη επιμόρφωση. Ήταν σημαντικό που οι εισηγητές ήταν εξέχουσες προσωπικότητες και οι εισηγήσεις που παρακολουθήσαμε ήταν στοχευμένες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Η συμμετοχή στο σεμινάριο δημιουργών-ανθρώπων της τέχνης
Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Πολύ καλές εισηγήσεις οι οποίες δημιούργησαν ερωτήματα και απορίες και οδήγησαν σε εποικοδομητικό διάλογο ιδιαίτερα κατατοπιστικό
Οι εισηγήσεις Η οργάνωση
Η εισήγηση της 1ης εισηγήτριας ήταν περιεκτική, κατατοπιστική & ξεκάθαρη.
1. Η επαφή με τους υπευθύνους για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας μιας επαγγελματικής κατηγορίας. 2. Η ενεργητική συμμετοχή όλων. 3. Η ανταλλαγή απόψεων. 4. Ο χώρος διεξαγωγής του.
Η σωστή οργάνωση, η θεματολογία
1. Η ενημέρωση σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. 2. Η δομή και παρουσίαση της ημερίδας. 3. Ο χώρος διεξαγωγής. 4. Εσείς(!) ως διοργανωτής.
Ο συντονισμός, η δομή, οι εισηγήσεις, ο χώρος διεξαγωγής, ο χρόνος κλπ. ήταν πολύ ικανοποιητικού επιπέδου. Παρουσίαση απλή, βατή, ενδιαφέρουσα. Αποκόμιση χρηστικής γνώσης.
Οι εισηγήσεις των νομικών συμβούλων.
Πρωτότυπο και ενδιαφέρον θέμα που άπτεται της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας
Μου άρεσε που υπήρχε ανακάτωμα ειδικοτήτων δηλαδή νομικός, καλλιτέχνες κλπ Υπήρξε αρκετός χρόνος για διάλογο. Αξιόλογο το θέμα του σεμιναρίου
Καταλληλότητα χώρου, ενδιαφέρον θέμα, ευχάριστοι και σωστοί ομιλητές, σωστή χρονική διάρκεια σεμιναρίου
Ευαισθητοποίηση σχετικά με το θέμα, χωρίς όμως να προτείνονται εναλλακτικές λύσεις.
Το ίδιο το θέμα ανήκει σε μια σφαίρα ¨αυτονόητων" στρεβλώσεων!
Οι παρουσιάσεις και η τελική συζήτηση.
Η πρωτοτυπία του θέματος
Συμμετοχή ανθρώπων του χώρου και όχι άνθρωποι των γραφείων, αποκομμένοι από την παραγωγική διαδικασία.
Οι εισηγητές, οι οποίοι ήταν οι πλέον κατάλληλοι για να μιλήσουν για το θέμα.
Η εισήγηση της πρόεδρου του ΟΠΙ .
1) Καλή οργάνωση 2) Αξιόλογο υποστηρικτικό υλικό 3)Άριστη παρουσίαση εισηγήσεων
Η πρωτοτυπία του θέματος. Καταρτισμένοι ομιλητές. Άρτια διοργάνωση.
Οι εισηγητές ήταν όλοι αξιόλογοι και κατατοπιστικοί. Το υποστηρικτικό υλικό πολύ καλό. Ο χώρος και ο χρόνος υλοποίησης ήταν πλέον κατάλληλος. Πολύ σημαντικό το θέμα και ο σκοπός του σεμιναρίου. Πρέπει εμείς ως εκπαιδευτικοί να δώσουμε το καλό παράδειγμα στους μαθητές μας, να κάνουμε αναφορά στις πηγές και τη βιβλιογραφία που χρησιμοποιούμε μέσα στην τάξη, έτσι ώστε να μάθουν να σέβονται το πνευματικό έργο των δημιουργών και αυτοί με τη σειρά τους να κάνουν μνεία στις πηγές πληροφόρησης και γνώσης που χρησιμοποιούν στις εργασίες τους.
Κατάλληλη η απογευματινή ώρα υλοποίησης του σεμιναρίου, ώστε να συμμετέχουν πολλοί εκπαιδευτικοί. Κατάλληλος και εύκολα προσβάσιμος ο χώρος υλοποίησης του σεμιναρίου. Ενημερωμένοι εισηγητές και αρμόδιοι για τα θέματα που εισηγήθηκαν.
Πρωτοτυπία-οργάνωση-μορφή υλοποίησης
ενδιαφέρον θέμα και ομιλητές καθώς και πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις
Η συζήτηση - διάλογος που επακολούθησε ήταν πολύ εποικοδομητική.
Η επιλογή των εισηγητών, το ενδιαφέρον θέμα και η σύνδεσή του με την εκπαίδευση.
Η γνώση της λειτουργίας των πνευματικών δικαιωμάτων και τα λεπτά σημεία χρήσης τους κυρίως στο διαδίκτυο θα προφυλάξουν τους εκπαιδευτικούς απο μελλοντικά προβλήματα που πολύ γρήγορα θα εμφανιστούν σε όσους δεν γνωρίζουν την όλη διαδικασία. Πολύ καλό το κομμάτι ερωτήσεων απαντήσεων
Εγινε πλήρης ενημέρωση σε θέματα που δεν γνωρίζαμε ως τώρα.
Oι εισηγητές και ο απλός,βατός λόγος τους.
Ενημέρωση και προσφορα του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Οι παρεμβάσεις καλλιτεχνών.
Σαφείς και επικεντρωμένες στο θέμα εισηγήσεις.
Ολιγόλεπτες εισηγήσεις,εναλλαγή προσώπων, ενδιαφέροντες εισηγητές
Οι εισηγητές του θέματος και ως προσωπικότητες που έδωσαν κύρος στην ημερίδα
συντονισμός -παρεμβασεισ καλλιτεχνών εισηγησεις
Ενημέρωση για το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την πνευματική ιδιοκτησία και τα συγγενικά δικαιώματα, σε θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι εισηγήσεις
Το πάνελ των ομιλητών


Διατυπώστε σε λίγες γραμμές ποια κατά την κρίση σας τα αδύνατα σημεία του σεμιναρίου;

 

Δεν υπήρχαν
Το θέμα κατά τη γνώμη μου δεν άγγιζε τόσο πολύ τους εκπ/κούς και τους μαθητές σύμφωνα με το σκεπτικό, τους στόχους και τα κριτήρια που λέχθηκαν και διαφάνηκαν από τις παρουσιάσεις και συζητήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών.
Ελάχιστη χρήση υπολογιστή στις παρουσιάσεις,κάποιοι εισηγητές ελαφρώς μονότονοι.
Η χρονική διάρκεια. Πιστεύω ότι έπρεπε να διαρκέσει περισσοτερο.
Δεν ξέρω αν ένας εκπαιδευτικός έχει όντως τον χρόνο ή τον τρόπο στην πράξη να επηρεάσει ή να αλλάξει την κουλτούρα των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν μου δημιουργήθηκε η πεποίθηση ότι θα μπορέσω να εφαρμόσω και να αξιοποιήσω πλήρως τις αποκτηθείσες γνώσεις.
Κανένα
Οι παρουσιάσεις ήταν μόνο εισηγήσεις, απο τους καλλιτέχνες το περίμενα περισσότερο βιωματικό
Η έκταση κάποιων ομιλητών και επίσης τα αρνητικά υπονοούμενα κατά των εκπαιδευτικών δύο ομιλητών
Η μη αναφορά σε εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείων και στο έργο αυτών.
χρονοσ ερωτησεων-απαντησεων
Αναφέρόντουσαν & ανακυκλώνονταν συνεχώς τα ίδια πράγματα.
Υπήρξαν μερικοί νομικοί όροι που δεν ήταν πλήρως κατανοητοί.
Δεν πήραμε σαφείς απαντήσεις σε ορισμένες ερωτήσεις σχετικές με τα πνευματικά δικαιώματα
Έλλειψη εισήγησης εκπαιδευτικών και μικρή διάρκεια συζήτησης.
Λίγος χρόνος για τα ερωτήματα
Θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, το σεμινάριο αυτό να είχε γίνει στην αρχή της σχολικής χρονιάς. 'Έτσι θα ξέραμε όλοι πως να οργανώσουμε το πρόγραμμα στην τάξη μας, χωρίς να παραβιάζουμε τα δικαιώματα των άλλων...φυσικά μπορούμε να βελτιωθούμε και τώρα...
Μη επαρκής χρόνος για συζήτηση και επίλυση αποριών
Θα επιθυμούσα επίδειξη εργασιών συναδέλφων εκπαιδευτικών που δούλεψαν το πρόγραμμα.
Θεωρώ ότι δεν υπήρξαν αδύνατα σημεία.Το μόνο σημείο που ήταν λιγότερο ενδιαφέρον ήταν οι αναφορές σε νομικούς όρους.
Αρκετοί μονόλογοι, οι οποίοι δεν είχαν κανένα σχεδόν ενδιαφέρον.
Είμαι πολύ ικανοποιημένη , το σεμινάριο ήταν σαφές και είχε πολύ καλή ροή.
Η πίεση του χρόνου και η -αναγκαστικά- μη παρουσίαση το Εκπαιδευτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς που το δημιούργησαν
Δεν υπήρχαν αδύνατα σημεία.
Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι αρνητικό
Το κλείσιμο ήταν λίγο απότομο.
Δεν υπάρχουν
Ίσως έπρεπε να είναι ο χρόνος της συζήτησης πιο πολύς.
Δεν παρουσιάστηκαν οι προτάσεις διδασκαλίας-εφαρμογής στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
εχθρός του καλού το καλύτερο και του πολύ το απόλυτο.
Ένας ακόμη πιο "γνωστός" στον καλλιτεχνικό χώρο καλλιτέχνης θα λειτουργούσε ως "κράχτης". Επίσης θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη σύνδεση με το σχολείο, μιας που αναφερόταν κυρίως σε εκπαιδευτικούς.
Η διαφωνία που φάνηκε να υπάρχει μεταξύ των νομικών εκπροσώπων.
Ο χώρος και η χρονική στιγνή υλοποίησης
Οργάνωση, τήρηση χρονικού πλαισίου. Στις 4:30 δεν είχε έρθει κανένας από τους διοργανωτές της Λαμίας, ούτε καν η γραμματεία, παρά μόνο οι ομιλητές από τον ΟΠΙ
Δεν τηρήθηκε αυστηρά το πρόγραμμα.
Για το συγκεκριμένο θέμα θα επιθυμούσα μεγαλύτερη διάρκεια του σεμιναρίου.
Θα ήθελα περισσότερη πράξη και λιγότερη θεωρία.
Αποτελούν μικρής σημασίας τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών στο διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών. Κατά συνέπεια το συνέδριο ήταν ουδέτερου ενδιαφέροντος εκ προοιμίου.
Όι εισηγήσεις ήταν πολύ θεωρητικές και πρόχειρες. Δεν δόθηκαν ικανοποιητικές λύσεις για τη δουλειά του εκπαιδευτικού.
Δεν βρήκα αδύνατα σημεία


Διατυπώστε - αν έχετε - τις προτάσεις σας σχετικά με τα σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

 

Πιο συχνά να γίνονται και με θέματα που έχουν σχέση με τη διαχείριση των προβλημάτων μέσα στη τάξη πχ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα
Διεξαγωγή σε χρόνο που δεν επιδρά αρνητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όχι σεμινάρια μερικών ωρών που συνήθως δεν αφήνουν ιδιαίτερο αποτύπωμα στον εκπαιδευτικό αλλά σεμινάρια με έκταση και περιεχόμενο. Με συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Διοικητικά θέματα.
Να συνεχιστούν
Προγραμματισμός ανά θεματικές ενότητες και να μην γίνονται ευκαιριακά
Να είναι πάντα ουσιαστικά και στοχευμένα
Να γίνονται πιο συχνά. Να υπάρχουν συνθήκες και προϋποθέσεις σαν αυτές του σημερινού σεμιναρίου. Ανάλογα με το θέμα ίσως να χρειάζονται να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια.
Να είναι πιο στοχευμένη και πιο αναλυτική.
Να γίνονται πιο τακτικά σεμινάρια επιμόρφωσης και πιο κοντά στα αληθινά ενδιαφέροντα και ανάγκες των εκπαιδευτικών. Το αν εν μέσω κρίσης θυμηθήκαν οι καλλιτέχνες να εισπράττουν περισσότερα και να εκπαιδεύουν τα νέα παιδιά για να τα "μαντρώσουν" στον κυκεώνα της ηλεκτρονικής παγκοσμιοποίησης και διαμοιρασμού πληροφοριών, τον δάσκαλο-καθηγητή της κρίσης τον αφήνει παγερά αδιάφορο...
Αξίζει να γίνονται γιατί όλο και κάτι νέο προσφέρουν στις γνώσεις των εκπαιδευτικών. Το μόνο <<αρνητικό>> είναι η χρονική στιγμή της υλοποίησης τους, η απόστασή που πολλοί εκπαιδευτικοί καλούνται να διανύσουν για να τα παρακολουθήσουν και το κόστος αυτή της μετακίνησης.
Πρέπει να γίνονται σεμινάρια εκ/κών και μάλιστα σε θέματα της αντιμετώπισης-λύσεις των καθημερινών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο κάθε εκπ/κός εντός και εκτός τάξης (σχολικά μαθήματα, ύλη, σχολικές δραστηριότητες, αρνητικές συμπεριφορές μαθητών και γονιών, νομικοί και μη τρόποι προστασίας εκπ/κών από αυθαίρετες συκοφαντίες-καταγγελίες από οπουδήποτε κι αν προέρχονται κ.α.)
Πάντα τα σεμινάρια επιμόρφωσης δίνουν πράγματα στους εκπαιδευτικούς. Επιμορφωτες με εξειδίκευση σε διάφορα αντικείμενα πρέπει να αναλαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες.
Θα είχε ενδιαφέρον την επόμενη φορά να κληθούν εκπαιδευτικοί να παρουσιάσουν συγκεκριμένο υλικό που έχουν αξιοποιήσει μέσα στην τάξη, τον τρόπο προσέγγισης και τα εκπαιδευτικά οφέλη.
Περισσότερη επικέντρωση στα πρακτικά προβλήματα και βιωματικά εργαστήρια ... και συνεχίζουμε!
Να γίνονται πιο συχνά.
Να γίνονται συχνότερα
Το συγκεκριμένο σεμινάριο μπορεί να επεκταθεί με τη μορφή βιωματικού τύπου δραστηριοτήτων στο πλαίσιο παράλληλων εργαστηρίων.
Nα αφορούν διαχείριση τάξης ,τρόπους αντιμετώπισης διαταραχών, και μαθησιακών δυσκολιών.
Εφαρμογή στην πράξη περισσότερη, με καθημερινά παραδείγματα τάξης.
θα ήθελα να γίνονται περισσότερα σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στη Λαμία... Σας ευχαριστούμε πολύ...
Να γίνονται πιο εφαρμοσμένα.
Να είναι συναφή με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και να υπάρχει επαρκής χρόνος για τη διεξαγωγή τους.
συμμετοχή ακροατων ικανοποιητικοσ χρονος διαλογου
Θα επιθυμούσα να είναι περισσότερα. Προτάσεις: εκπαιδευτική αξιοποίηση κινηματογραφικών ταινιών,ΤΠΕ. ΕΑΕΠ αρτιότερη ενημέρωση. Συνεχίστε έτσι. Πολύ καλή προσπάθεια. Σας έχουμε ανάγκη.
Προέκταση της επιμόρφωσης σε πιο ειδικά θέματα
Να συνεχιστούν οι πολύ άξιες προσπάθειες για επιμόρφωση, αλλά με σεβασμό στο χρόνο των επιμορφούμενων

 

 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

afisaopiΤο ΠΕΚ Λαμίας και ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. και Δ.Ε. Φθιώτιδας και τις Δ/νσεις Π.Ε. και Δ.Ε. Φθιώτιδας, υλοποιούν σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με θέμα «Πνευματική Ιδιοκτησία και Συγγενικά Δικαιώματα».
Το σεμινάριο θα είναι διάρκειας 4 ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Λαμιέων (Λεωνίδου 11, 35100 Λαμία) την Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014, ώρα 17:00 - 21:00. είναι χωρίς οικονομική συμμετοχή από τους συμμετέχοντες και θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης καθώς και υποστηρικτικό υλικό. Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης που επιθυμούν να το παρακολουθήσουν, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά δήλωση συμμετοχής ως τις 12 Δεκεμβρίου 2014, ημερομηνία μέχρι και την οποία θα παραμείνει ανοιχτή και η συγκεκριμένη φόρμα συμπλήρωσης.

Λόγου του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, θα τηρηθεί αυστηρά η σειρά προτεραιότητας κατάθεσης των αιτήσεων. Περισσότερες πληροφορίες: κ. Δημητρακάκης K. email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Οι συνάδελφοι, που τελικά θα συμμετάσχουν στην σεμινάριο, θα λάβουν σχετική ενημέρωση.

 

Πρόγραμμα σεμιναρίου

 

Δ/νση ηλεκτρονικής δήλωσης συμμετοχής:


https://docs.google.com/forms/d/1Visb2Y5RgY0AS6dLNd70c6mkettpYuXKYQi04mKQJno/edit

 

 

Θα θέλαμε να σας ανακοινώσουμε ότι θα γίνει στην Σύρο στις 26, 27 και 28 Ιουνίου 2015 το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη. Μπορείτε να δείτε πληροφορίες για εισηγήσεις, εγγραφές κλπ στο δικτυακό τόπο του συνεδρίου http://www.e-diktyo.eu/

 

Περισσότερα...

 

 

 

Το Goethe Institut διοργανώνει δωρεάν μονοήμερα ή διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια για καθηγητές/ καθηγήτριες Γερμανικών και παρέχει υποτροφίες σε Έλληνες καθηγητές/ καθηγήτριες Γερμανικών για τη συμμετοχή τους σε τμήματα επιμόρφωσης στη Γερμανία. Τα σεμινάρια μπορούν να παρακολουθήσουν, χωρίς δαπάνη για το δημόσιο, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ07.

 

Περισσότερα...

 

 

Ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός «Διάσταση» σε συνεργασία με την «Ανάδραση» προσφέρουν το Τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Ψυχοφυσιολογικές Διαταραχές & Βιοανάδραση» στο Βόλο στις 17, 18, και 19 Οκτωβρίου 2014.
Ένα “δυνατό” σεμινάριο για το Στρες, τις Ψυχοφυσιολογικές Διαταραχές (Ψυχοσωματικά Προβλήματα) και τη Βιοανάδραση / Νευροανάδραση (Biofeedback / Neurofeedback). Απευθύνεται σε επαγγελματίες υγείας που ασχολούνται (ή θέλουν να ασχοληθούν) με Αγχώδεις Διαταραχές, Ψυχοφυσιολογικές Δυσλειτουργίες, Μαθησιακά Προβλήματα κ.α. για να εμπλουτίσουν τη θεραπευτική τους κατάρτιση με κλινική σκέψη και πρακτικές γνώσεις.